Monday, January 11, 2010

Vrouw valt met auto van Botlekbrug

bron: De Pers

De politie spreekt van een noodlottig ongeval.

Op basis van welke informatie trekt de politie deze conclusie? Het valt mij namelijk op dat er nooit wordt gesproken over zelfmoord naar aanleiding van dit soort ‘onmogelijke’ eenzijdige ‘ongevallen’. De politie komt altijd met dezelfde standaardantwoorden als ‘te hoge snelheid’ (goed excuus voor nog meer misplaatste controles), noodlottig ongeval (oftewel totaal nietszeggend, maar dan hoeven we verder ook niets te doen), alcoholmisbruik (eigen schuld, dikke bult) en dergelijke. Je hoort nooit iets over een technisch mankement aan de auto, of zelfmoord.

Misschien een rare gedachte, maar de steeds kleiner wordende zogenaamd milieuvriendelijke autootjes worden natuurlijk weer steeds geschikter voor het plegen van een dergelijke daad en waarom zou je wel pillen slikken, voor een trein springen, van een brug springen, maar geen auto nemen voor het plegen van zelfmoord? Mocht ik ooit zo ver zinken, dan zou de auto zeker een hele serieuze overweging krijgen! Je kunt op die manier ook nog eens je daad combineren met het laten zien van je maatschappelijke ongenoegen.

Het hele geval roept bij mij in ieder geval de nodige vragen op. Wat doet een 29-jarige vrouw uit Zoetermeer in vredesnaam om 2:30 ’s nachts alleen in het Botlekgebied? De Botlekbrug is van verre herkenbaar, dus waar was ze mee bezig in plaats van autorijden? Blijkbaar heeft ze ook nog eens de maximumsnelheid overschreden, anders kun je moeilijk spreken van ‘hoge snelheid’.

Zaterdagnacht, ik roep even een paar woorden: drank? drugs? stukgelopen relatie? uit de hand gelopen feestje? slaap? misbruikt? sms? gsm? emoties als verdriet, wanhoop?

Lekker speculatief allemaal :) I know, maar dat is toch wat je krijgt als de politie verder geen informatie wil verstrekken? Hé, dat veel mensen in dit land niet meer zelf na durven of kunnen denken wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. De overheid kan dat wel graag willen, maar zolang ik denk besta ik, dus blijf ik denken :)

[Via http://relativo7.wordpress.com]

No comments:

Post a Comment